PROJECT EN VOORBEREIDING

Sinds 2012 hebben wij een partnerschool in het zuiden van India. De "Don Bosco matriculation higher secondary school" in Ayanavaram, een stadswijk in Chennai. Naar school kunnen gaan is echter niet voor iedereen in Chennai en India mogelijk. Via het ontwikkelingsbureau SURABI leerden wij onze partnerschool kennen. Het ontwikkelingsbureau ondersteunt via fondsen veel projecten voor kinderen en scholen in de provincie Tamil Nadu



Op 21 februari hebben de 5des aan een activiteit deelgenomen om de substainable development goals beter te leren kennen. Zo werden we aan de problemen in de wereld gesensibiliseerd. 

Heel veel mensen klagen op het gebied van armoede, ongelijkheid en klimaatverandering. Om er iets aan te doen verzamelden wereldleiders zich op 25 september 2015 bij de Verenigde Naties in New York om de agenda 2030 voor duurzame ontwikkeling goed te keuren. De 2030 Agenda bevat 17 nieuwe Sustainable Development Goals (SDG's), die het beleid en de financiering voor de komende 15 jaar zullen leiden, te beginnen met een historische belofte om de armoede te beëindigen. Overal. Permanent.

In Azië en de Stille Oceaan zal het UNDP de regeringen blijven steunen bij de uitvoering van de doelstellingen voor duurzame ontwikkeling.

Voor meer informaties zie : http://www.in.undp.org/



Op 30 maart hebben we een solidariteitsactie op onze school gehouden. In de voormiddag hebben we aan onze jaarlijkse olympische spelen georganiseerd door de 6de meegedaan. In de namiddag hebben naar een film gekeken. Tijdens de hele dag kon je drank & snoep kopen. Bovendien hebben de leerlingen van LCO zich gemobiliseerd om geld te verzamelen in hun omgeving. De ingezamelde geld waren ten voordele van onze partnerschool. 



Op 23 april hebben we een bezoek van Koen , een medewerker van DJapo ,gekregen. Men heeft het over de waterproblemen in de wereld gehad. Ze hebben het op een creatieve manier aangebracht voor de klas dankzij meerdere spelletjes en opdrachten. We hebben vooral over de oplossingen van deze problemen gesproken. We hebben kunnen bemerken dat veel oplossingen tot positieve gevolgen leidde maar spijtig genoeg ook tot negatieve gevolgen. We denken dat we voor alle leerlingen kunnen spreken over het feit dat het een leerrijke uur was.